Home » Vakantietip
Man kijkt uit over de bergen tijdens een bergwandeling

Til je bedrijf naar een hoger niveau met het juiste promotiemateriaal

Online en offline zichtbaarheid voor je bedrijf is van ongekend belang. Heb je een bedrijf dat zich specialiseert op het gebied van wandelen, bergtochten maken of andere outdoor activiteiten op wat voor manier dan ook, dan kun je met het juiste promotiemateriaal je zichtbaarheid vergroten. Door jouw doelgroep of relatie/klant een geschenk te bieden versterk je de band en vergroot je tegelijkertijd je zichtbaarheid. In de meeste marketingstrategieën wordt vooral ingezet op online marketing zoals social media. Een slimme keuze, want de meeste doelgroepen bevinden zich online en kunnen zo dus efficiënt bereikt worden. Maar offline marketing zoals het inzetten van promotiemateriaal is ook nog steeds relevant. Hoe kun je dit inzetten en de zichtbaarheid van je bedrijf naar een hoger niveau tillen?

Jouw bedrijfsnaam in beeld

Wanneer je producten of diensten verkoopt dan wil je dat de juiste doelgroep je weet te vinden. Het is je grootste taak om ervoor te zorgen dat je product of dienst zoveel mogelijk wordt afgenomen. Hierbij speelt zichtbaarheid een grote rol. Hoe meer mensen (binnen je doelgroep) met jouw logo of naam in aanraking komen hoe groter de kans dat je klanten aantrekt. Een simpele maar effectieve manier om je bedrijfsnaam in beeld te krijgen is door verschillende producten te laten bedrukken met je naam of logo. Hiermee komt je bedrijf letterlijk in beeld. Het personeel kan de kleding dragen in de winkel maar ook in de privé situatie. Bijvoorbeeld als ze er zelf op uit gaan om een wandeling te maken. 

Wat past bij jouw bedrijf

Promotiemateriaal is er in allerlei verschillende soorten en maten. Het heeft echter geen zin om zomaar een product kiezen. Daar gaat wel wat meer denkwerk achter schuil. Kies iets dat past bij jouw visie als bedrijf en aansluit bij wat je aanbiedt. Veel bedrijven kiezen vaak nog te snel voor standaard producten als een pen of mok, maar wat als dat totaal niet relevant is voor wat je als bedrijf wilt uitstralen? Een pen kun je vaak wel gebruiken, maar zegt niets over jouw bedrijf en wat je daadwerkelijk verkoopt. Ben je werkzaam in de outdoorsector dan kun je bijvoorbeeld sokken bedrukken. Goede sokken zijn onmisbaar, niet alleen tijdens een wandel- of bergtocht, maar ook tijdens andere sporten. Dit sluit dus goed aan bij wat je doelgroep van je verwacht. Draag je deze sokken tijdens een wandeling in de bergen of een andere plek, dan val je goed op. En zo maak je op de juiste manier gebruik van promotiemateriaal en laat je het echt voor je werken. Het is niet alleen een manier om bestaande klanten, zakenrelaties of personeel te voorzien van leuke goodies, maar direct een promotie voor je merk. 

Goede kwaliteit

Aanbieders van outdoor producten bieden doorgaans producten van goede kwaliteit aan. Kies daarom voor je promotiemateriaal ook voor de best mogelijke kwaliteit. Voor kwaliteit moet je natuurlijk ook een hogere prijs betalen. Maar dit betaalt zich op de lange termijn vaak terug. Producten van goede kwaliteit zeggen namelijk onbedoeld ook iets over de kwaliteit van je bedrijf. Mensen maken een connectie tussen het gratis product dat ze ontvangen en de producten die jij verkoopt. Kies bijvoorbeeld voor sokken gemaakt van het duurzame materiaal bamboe of een trui van gerecycled katoen. Dit past bij de kernwaarden van je bedrijf in de outdoorsector en geeft dus een goed beeld voor de mensen die het promotiemateriaal ontvangen. 

De mogelijkheden zijn eindeloos

Het fijne van promotiemateriaal is dat de mogelijkheden groot zijn. Dit gaat van pennen tot petten en truien tot rugzakken. Er is dus altijd wel een mogelijkheid die aansluit bij jouw wensen en de sector waar je in werkt. Zolang je maar rekening houdt met bovenstaande en ervoor zorgt dat er enige aansluiting is bij wat je uit wilt stralen als merk. Het is een goede manier om nieuwe relaties met klanten aan te gaan maar ook bestaande klanten te behouden. 

Uitdelen op evenementen

Promotiemateriaal kun je op verschillende manieren onder je doelgroep verspreiden. Een populaire manier om je bedrijf kenbaar te maken onder het publiek is door een evenement bij te wonen. Dit kan bijvoorbeeld een congres of beurs zijn dat iets te maken heeft met de sector van je bedrijf. Zo’n evenement is de perfecte plek om promotiemateriaal weg te geven. Kies iets ludieks dat niet iedereen al weggeeft zoals een pen of bidon, maar laat zien dat je er als bedrijf uitspringt op een positieve manier.

Lees hier welk biertje het beste bij jou past

Ben jij benieuwd hoe je makkelijk de winter doorkomt?

Beniewd waarom Innsbruck zo populair is onder de jongeren?

Lees hier welk biertje het beste bij jou past