Quechua
Het merk Quechua ontstond in 1997, aan de voet van de Mont-Blanc in Frankrijk. Lees meer over de geschiedenis van het merk aan de hand van markante gebeurtenissen, vanaf de oprichting tot op vandaag.
1997 - Oprichting van het merk QUECHUA
Het merk Quechua ontstond in 1997 in Sallanches, in de Franse Haute Savoie. In die tijd werkte een team van 9 mensen in een tot kantoor omgevormde flat van 55 m², waar het artikelen ontwerpt, tekent en er de kleuren voor kiest. Nog geen jaar later, in het voorjaar van 1998, lagen alle artikelen van het bergsportmerk (artikelen voor trekking, klimsport, bergbeklimmen, skiën en snowboarden) al in alle Decathlon-winkels.
2002 - Quechua wordt een referentie in outdoor middens
5 jaar na zijn oprichting is Quechua uitgegroeid tot een toonaangevende speler op de outdoor markt. Het merk doet een beroep op erkende sporters om hun expertise bij te dragen in de ontwikkeling van innovatieve artikelen.
2005 - Lancering van de tent 2 Seconds
"Ik droom van een tent die je in de lucht gooit en die zichzelf opzet", verduidelijkt een tester-gebruiker in 2003. Na vele maanden van hard werk zijn Jean François Ratel en zijn team erin geslaagd die uitdaging met succes af te ronden. Sinds 2005 is Quechua onophoudelijk blijven vernieuwen, met de technologieën Easy (gemakkelijk opvouwen), Illumin (binnenverlichting) en onlangs nog met Fresh & Black (vermindert de hitte en houdt de tent donker), waardoor je s' ochtends langer kunt slapen en de tent minder snel onaangenaam warm wordt.