Quechua, vernieuwer in kampeerland

De pop-uptenten van Quechua zijn inmiddels een begrip onder buitensporters. Het merk beperkt zich echter niet tot tenten, maar heeft een complete productenlijn voor kampeerders en sportievelingen. Quechua is ontstaan uit passie voor de bergsport. Het merk startte in 1997 aan de voet van de Mont Blanc in Frankrijk. De liefde voor de bergen is de belangrijkste drijfveer en dit willen wij in al onze producten laten terugkomen. Alle Quechua-medewerkers proberen hun passie voor de bergsport actief uit te dragen om de klanten zo goed mogelijk te kunnen adviseren.

Waar komt de naam van het merk vandaan?
De naam komt van het Quechua-volk dat in de Andes in Peru leeft. Zij zijn een goed voorbeeld van hoe mensen zich perfect hebben aangepast aan een leven in de bergen, de Quechua houden van de bergen. Hun samenleving is gebaseerd op gemeenschapszin. Het merk Quechua laat zich inspireren door de sterke waarden van dit volk. Dit is ook de reden dat het Quechua- centrum is gelegen aan de voet van de Mont Blanc, zodat we altijd dicht bij de bergen en onze gebruikers staan.

Wat is jullie meest innovatieve ontwikkeling van dit jaar of het voorbije jaar?
Voor veel mensen is het merk Quechua vooral bekend door de ‘2 seconds tent’. Met deze automatische uitvouwtent is het kampeerbeeld de afgelopen jaren volledig veranderd. Je opent de tent in één beweging en in twee seconden staat je tent. De meest recente innovatie van Quechua op het gebied van kamperen is het Fresh & Black-concept waarbij frisheid en duisternis worden gecombineerd. Ideaal voor kampeerders die ’s ochtends niet uit hun tent gebrand willen worden.

Door te luisteren naar onze klanten proberen wij met innovatieve producten de outdoorsport toegankelijker te maken en de ‘2 seconds tent’ en het Fresh & Black-concept zijn hier mooie voorbeelden van. Hoe belangrijk zijn bergwandelaars als doelgroep voor jullie producten? Vanuit Decathlon, waar Quechua een merk van is, streven wij ernaar om met zoveel mogelijk bergsportambassadeurs de buitensport, zoals wandelen en kamperen, voor iedereen toegankelijk te maken. Quechua helpt je bij het beoefenen van jouw sport door de juiste producten aan te bieden en je te adviseren.

Waar kunnen jullie klanten je allemaal vinden?
Quechua is een merk van Decathlon en je kunt deze producten exclusief kopen bij een van de 8 Decathlon winkels of op de webshop. Kijk voor meer informatie op onze kampeer- of outdoorwinkel of laat je verassen in een van onze winkels. 

 www.decathlon.nl 

Dit artikel is eerder verschenen in de Bergen Magazine Merkenspecial in mei 2016

Meer inspiratie

Merk: 

Bergen Magazine

Profiteer nu: 1 jaar Bergen Magazine vanaf € 19,95) 

Bike explorer

BIKE Explorer, het nieuwe magazine voor de avontuurlijke fietser.

Lees hier hoe je je perfect kan voorbereiding op je bergwandeling

Lees hier handige tips voor het wandelen in de bergen