De Nederlandse social-media Influencers in Schladming Dachstein (van links): Kaz Gaby Paul, Eelco Roos, Sabrina Nagl en Mathias Schattleitner (Toerisme Marketing Schladming-Dachstein), Chris König, Thiebout van den Bergh (Österreich Werbung Amsterdam), Albert Dros und Wesley Glasmacher.

Nederlandse social-mediasterren naar Oostenrijk

Het toerisme agentschap van de Oostenrijkse streek Schladming-Dachstein gaan wat betreft de publiciteit met de tijd mee en bewandelen ook moderne wegen marketing. Onlangs werd een groep zogenaamde "Social Influencers" uit Nederland uitgenodigd om naar het Ennstal in Stiermarken te komen. De invloedrijke reisbloggers en grootheden op het gebied van social-media hebben op platformen als Instagram, Snapchat of Twitter honderdduizenden volgers. In Schladming-Dachstein maakten zij een paar belevingsvolle dagen mee en berichten daarover op Instagram, Facebook en Co.

Vakantiebestemming in Stiermarken is bij Nederlanders bijzonder in trek

"Krap 100.000 overnachtingen worden door mensen uit Nederland geboekt, waardoor de Nederlandse markt voor ons een van de belangrijkste is”, verklaart Mathias Schattleitner, die de leiding heeft over het toerisme in Schladming-Dachstein. „Afgelopen winter boekten onze Nederlandse gasten voor 19 procent meer dan anders een overnachting, in de zomer was er zelf sprake van een stijging van 23 procent.” Bijzonder in trek bij de vakantiegangers is het wandelen en fietsen in onze mooie streek met meer dan 300 bergmeren tussen de grandioze bergwanden van Dachstein en de  Schladminger Tauern.”

Iedere seconde social-mediaverspreiding

Ook fotograaf Eelco Roos bevond zich onder andere in het reisgezelschap van de Nederlandse "Social Influencer” tijdens het korte reisje  naar Schladming-Dachstein, dat in samenwerking met de Österreich Werbung Amsterdam werd georganiseerd. De voormalige IBM-ingenieur bereikt met zijn voortdurend kort becommentarieerde beelden alleen al op Instagram meer dan 450.000 fans. Op de dag van zijn terugreis zette hij al de eerste zeer professionele landschapsfoto’s online. Binnen een paar seconden kwamen de eerste bewonderende commentaren en meerdere duizenden likes op de perfect in scene gezette afbeeldingen zoals de Skywalk van Dachstein of de 3 meren-tocht, die de Hollander met de lokale deskundigen op het gebied van toerisme had gemaakt.

Binnenkort zullen verdere reportages op Nederlandse reisblogs volgen zoals www.manify.nl (170.000 bezoekers per maand) of op de Facebookpagina van Albert Dros met meer dan 110.000 fans. 

Meer inspiratie

Lees hier alle informatie over de vijf hoogste watervallen van de alpenlanden 

Lees hier handige tips voor het wandelen in de bergen

Benieuwd hoe jouw schoenen langer mee kunnen gaan?

Lees hier hoe jij jouw veldfles goed schoon houdt