Berghaus: Time to get out!

Berghaus: Time to get out!

Berghaus is hét betrouwbaarste merk voor al jouw bergavonturen. Wij zijn hiervoor gemaakt!

Het merk Berghaus is in 1966 in Noord-Oost- Engeland ontstaan, toen twee ervaren klimmers en alpinisten, Peter Lockey en Gordon Davison, in een berghut besloten hun eigen uitrusting te importeren en te verkopen. Hun eigen gespecialiseerde outdoorwinkel, het LD Mountain Centre, kreeg al snel de reputatie dat zij de beste high performance outdoorproducten verkopen om medeklimmers meer te laten genieten met beter materiaal.

Door dit grote succes duurde het niet lang voor ze zelf begonnen met het ontwerpen, testen en produceren van hun eigen producten. De kleding, rugzakken en schoenen van hoge kwaliteit waren geïnspireerd op wat klimmers echt wilden en nodig hadden.

 Time to get out!Wat zou iedereen moeten weten over Berghaus?

Met de focus op innovatie en ultieme functionaliteit is ons MtnHaus™ Research & Developmentteam altijd bezig om de kwaliteit en duurzaamheid te waarborgen voor de activiteit. MtnHaus™-producten hebben al veel prijzen gewonnen door hun unieke benadering van uitdagingen van de natuur. Onder andere met ’s werelds lichtste waterdichte jas, en met het ontwikkelen van nieuwe technologieën als Hydrodown. Deze bijzondere waterafstotende technologie is gelanceerd in 2011 en zorgt ervoor dat een donsproduct langer bestand is tegen regen en je warm houdt! De producten en nieuwe technologieën van Berghaus worden zeer intensief getest in de verschillende condities welke je in de bergen tegenkomt. Vervolgens worden ze net zo lang verbeterd en verfijnd tot we het vertrouwen hebben dat het product of de technologie elke uitdaging aan kan. Vandaar dat we ook een eenvoudige belofte doen: levenslange garantie. Dat is wat we van elk product verwachten, dat het dezelfde functionaliteit blijft bieden, als het had toen het nieuw was.

 Time to get out!Hoe duurzaam zijn jullie producten?

Berghaus is altijd bezig nieuwe duurzame stoffen en technologieën te testen en verder te ontwikkelen die de hoge functionaliteit van de producten combineren met een zo laag mogelijke impact op het milieu. Vandaag de dag is meer dan tachtig procent van de leveranciers van onze stoffen voor de Berghausproducten ‘bluesign® system partner’. Zo gebruiken wij voor onze donsproducten alleen RDS-gecertificeerd dons. MADEKIND™ is een symbool van onze inzet en werkwijze welke beter is voor de wereld die wij graag verder ontwikkelen. Hierin brengen wij onze Berghausdoelstellingen samen om tijdens de gehele productie te zorgen voor een lagere milieubelasting. 

www.berghaus.com​

Meer inspiratie

Merk: 

Lees hier een stukje berg geschiedenis

Voor Bergwijzer.nl zoeken wij een enthousiaste stagiair voor de webredactie. 

Verklein je voetafdruk

Lees ons nieuwste nummer. Nu te bestellen!

Bike explorer

BIKE Explorer, het nieuwe magazine voor de avontuurlijke fietser.