Campagne van Patagonia Don't buy this jacket

Kledingmerk Patagonia: "koop deze jas niet"

Campagne van Patagonia Don't buy this jacketMet de boodschap 'don't buy this jacket' roept outdoor kledingmerk Patagonia consumenten in de Verenigde Staten op om niets te kopen wat ze niet nodig hebben. Het merk doet dit in het kader van hun Common Threads Initiative.

Patagonia roept met deze campagne mensen op om online een verbintenis aan te gaan, om minder natuurlijke middelen te verbruiken en zo de ecologische voetafdruk te beperken. Tot nu toe hebben al meer dan 8.500 mensen de belofte afgelegd om alleen (duurzame) producten te kopen die ze echt nodig hebben, kapotte dingen te repareren, spullen hergebruiken en uiteindelijk afgedankte producten te recyclen. Dat is het Common Threads Initiative.

Zelf houdt Patagonia zich hier ook aan. Oude kleding van het merk kunnen consumenten weer inleveren en dit wordt dan hergebruikt of gerecycled. Jaarlijks hoopt het merk 50.000 mensen te kunnen overhalen om mee te doen aan het Common Threads Initiative. Het initiatief is opgezet rond de vijf R'en. Reduce (verminderen), Repair (repareren), Reuse (hergebruiken), Recycle en Reimagine (opnieuw vormgeven). Wie mee wil werken aan een wereld waarin alleen verbruikt wordt wat de natuur vervangen kan, kan zich aanmelden via de website.

Meer inspiratie

Landen en gebieden: 

Lees hier welk biertje het beste bij jou past

Bike explorer

BIKE Explorer, het nieuwe magazine voor de avontuurlijke fietser.

Lees hier alle informatie over de vijf hoogste watervallen van de alpenlanden 

Opzoek naar de makkelijkste manier om door de bergen te reizen?