Patagonië 10 november: Twee dagen in Chili

Ben nu voor mijn tweede dag in Santiago de Chili en ben in mijn Hostel (http://www.hostalrioamazonas.cl) achter een PC gekropen in de gezellige en koele ¨huiskamer¨, op de achtergrond komt gezellige jazz uit de speakers en denk ¨tijd om een stukje te typen om de thuisblijvers te laten delen in mijn eerste belevenissen¨.

De Vluchten naar Lima en van Lima naar Santiago gingen prima, om 3.30 uur kwam ik aan op Santiago en met een transfer in het midden van de nacht door het slapende Santiago naar mijn Hostel gebracht, hier kreeg ik mijn nette maar erg kleine (2x3m, maar met een nog kleinere eigen badkamer!) éénpersoonskamer toegewezen en lag ik na een reis van een kleine dag snel te slapen.

Bij het ontbijt zat ik aan een tafel met een 4 Canadezen die al op leeftijd waren en ik kreeg de tip om één van de twee rotspunten in de stad te beklimmen vanwaar je een mooi uitzicht hebt over de stad en de witte bergen op de achtergrond van de stad. Dit leek mij een leuke start om Santiago te ontdekken en koos natuurlijk de hoogste rotspunt (ongeveer 500m hoog). Deze groene berg in het midden van de stad was makkelijk te vinden en ik ging recht op mijn doel af, na eerst een weg omhoog genomen te hebben, koos ik een bergpaadje. Voor mij op dit pad liep ook ook een dame dus dacht, ik ga goed! Maar na een tijdje geklommen te hebben werd het pad vager en eindigde eigenlijk in het niets, ik vroeg de dame die ik inmiddels ingehaald had of zij de weg wist. Gelukkig sprak ze een beetje Engels, en kon mijn boekje ¨hoe en wat in het Spaans¨ in mijn tas blijven zitten. Ook zij kende de weg niet en samen hebben we over rotsen, boomstronken en tussen prikkelstruiken toch een weg naar boven gevonden, waar we uiteindelijk op een goed pad terecht kwamen en het grote Maria beeld op de top wisten te bereiken, waar we absoluut niet de enige waren. Al wandelend met deze dame aan de praat geraakt en zij bleek een Spaanse studente te zijn die hier voor een jaar studeert, haar naam Amaja. Voor de terugweg naar beneden hebben we maar samen maar via een goed aangelegd pad gekozen. Amaja vertelde dat ze boodschappen ging doen in de stad op een overdekte markt onderaan deze berg, om een lunch te maken voor haar 7 huisgenoten en omdat ik verder toch nog geen plannen had, maar gevraagd of ik ook verder met haar mee mocht lopen, wat zij gezellig vond.

Dus samen liepen we door de stad en had ik mijn privégids die mij een rondleiding door de stad gaf! Toen alle boodschappen binnen waren vroeg ze of ik ook zin had om mee te eten...! Waarom ook niet. Dus op naar haar huis aan de andere kant van de stad en de rondleiding ging dus nog even door! Bij haar rommelige studentenhuis aangekomen geholpen met koken en gezellig met haar huisgenoten zitten kletsen en een lekkere salade met rijst gegeten! Na deze lunch (was inmiddels 15.00 uur) moest ze met een vriendin aan de studie, dus ben ik weer naar het centrum gelopen, daar een broodje gekocht en opgegeten in een park om hierna terug te gaan naar mijn Hostel. Hier vroeg naar bed om een beetje bij te slapen van mijn vorige korte nacht. Mijn eerste erg leuke dag zat erop!

Het verhaal over vandaag zal ik korter houden: Zelf een wandeltocht uit de Lonely Planet door de stad gelopen en de stad verder ontdekt. Nu maar weer even de stad in en kijken of het een beetje koeler is (was vanmiddag 30 graden!) en iets te eten te scoren.

Zo dat is best een lang verhaal geworden, kan niet beloven dat al mijn verhalen zo lang worden....

hasta la vista

Bekijk mijn foto's op: http://maartendorst.waarbenjij.nu

Lees hier wat steenmannetjes zijn en waar ze vandaan komen

Benieuwd hoe jouw schoenen langer mee kunnen gaan?

Lees hier hoe je je perfect kan voorbereiding op je bergwandeling

Lees hier alle informatie over de vijf hoogste watervallen van de alpenlanden