duurzaam fjallraven

Fjällräven, bewust de natuur in

Al meer dan vijftig jaar ontwikkelt Fjällräven producten waarmee mensen nog meer kunnen genieten van hun outdooractiviteiten. Het begon allemaal bij onze oprichter, Åke Nordin, en zijn visie om meer mensen de natuur in te laten gaan.

Wat zou iedereen moeten weten over het merk?

Het ontwerp van Fjällräven is gebaseerd op duurzaamheid, functionaliteit en een tijdloze uitstraling. Wij maken producten die lang meegaan, want we geloven niet in verspilling. Spullen zouden gerepareerd en keer op keer opnieuw gebruikt moeten worden. Of nog beter zelfs, zo gemaakt zijn dat ze nooit kapot gaan. Dit vakmanschap gaat terug naar de oorsprong van het bedrijf en is gecreëerd rond een cultuur van trots, waar compromissen worden vermeden en mensen doorgaan totdat het perfect is. Hierdoor zijn er ook zoveel producten van Fjällräven als klassiekers uit de bus gekomen. Ze waren nooit bedoeld voor een bepaald jaar.

Wat zijn de doelstellingen van Fjällräven?

Fjällräven zet zich in om duurzame, tijdloze en functionele outdoorkleding en -uitrusting te ontwikkelen. Een tijdloos design doorstaat wisselende trends. Duurzame materialen zorgen ervoor dat onze producten een leven lang of zelfs meerdere generaties meegaan. Dankzij ons streven naar functionaliteit blijven wij dicht bij ons belangrijkste doel, namelijk om ervoor te zorgen dat mensen de natuur in kunnen gaan.

Wij willen iedereen inspireren tot buitenleven en de belangstelling daarvoor in stand houden. Wij zijn van mening dat mensen meer begrip voor onze natuur hebben als ze meer tijd buiten doorbrengen. Dat mensen zich zo hopelijk bewust worden van en zich zullen inzetten voor het behoud ervan. Wij bieden mensen deze mogelijkheid door middel van evenementen zoals Fjällräven Polar en Fjällräven Classic. Bovendien delen wij onze kennis over het buitenleven in gidsen, educatieve video’s, in wildernistrainingen en in onze winkels.

En we willen als merk verantwoord handelen ten opzichte van mens, dier en natuur. We richten ons op het welzijn van personeel, op evenementen en kennis over de natuur. Ons beleid aangaande dierenwelzijn bevat strikte vereisten voor alle dierlijke materialen. De materiaalkeuze, chemische richtlijnen en effectief beheer van hulpbronnen zijn allemaal gericht op de impact van onze activiteiten op het milieu. Wij streven ernaar om producten te maken die generaties lang gebruikt kunnen worden zonder ervoor te zorgen dat de natuur in de toekomst verdwenen is.

Meer inspiratie

Opzoek naar de makkelijkste manier om door de bergen te reizen?

Mee naar het Sarntal

Lees ons nieuwste nummer. Nu te bestellen!

Bergen Magazine

Profiteer nu: 1 jaar Bergen Magazine vanaf € 19,95)